PILARS DE L’ESCOLA

L’escola bressol se sosté sobre cinc pilars claus que marquen i identifiquen una manera de viure l’escola:

– Infant:

A l’escola entenem l’infant com un ésser capaç, que creix en autonomia i confiança, que es comunica amb diferents llenguatges, que descobreix l’entorn amb curiositat i que forma part de la diversitat del món que l’envolta.

– Famílies:

La relació família i escola esdevindrà el batec necessari per donar motivació i afectivitat a l’infant per desenvolupar-se i créixer en harmonia.

L’escola ofereix espais de participació, col·laboració i diàleg on les famílies se sentin acollides per tal d’afavorir el vincle comú;  a través de les passejades, tallers, celebracions i el contacte diari es va consolidant aquesta relació família-escola la qual  afavoreix el benestar de l’infant.

– Vida quotidiana:

La vida quotidiana està feta de moments propers, de diàleg amb l’adult, de col·laboració, de mirades de complicitat i de molts altres instants que sorgeixen en el dia a dia. Aquestes estones són privilegiades en la relació de l’infant i l’adult.

En la quotidianitat s’alternen els moments de cura, de joc, de descans i d’alimentació  creant un ritme de repetició que dóna seguretat a l’infant.

– Natura:

La natura ens ofereix mil i una possibilitats per descobrir, per investigar, per aprendre, per sentir l’entorn que ens envolta i viure els canvis d’estacions.  també  possibilita el desenvolupament de la motricitat i permet moltes opcions de moviment : córrer, saltar, enfilar-se, gronxar-se…

– Joc

El joc és el protagonista principal de la vida quotidiana de l’escola. Un joc que genera gaudi i aprenentatge des del plaer i la llibertat d’acció.

Jugant es desenvolupa la imaginació, la creativitat, el raonament, l’observació… i en definitiva totes les capacitats i desenvolupament  de l’infant.  El joc també,  és un mitjà per a poder expressar les seves pròpies emocions  i el que està vivint.