LINIA PEDAGÒGICA I METODOLOGIA

L’escola bressol municipal Sol Solet comparteix una mirada vers la infància basada en les aportacions de diferents pedagogs, psicòlegs, mestres i altres professionals que són referents en la nostra pràctica diària i fonamenten els nostres pilars pedagògics.

Ens inspirem en:

Pikler- Loczy:

  • La importància del moviment lliure i les cures de qualitat.
  • La seva visió d’autonomia
  •  El paper de l’adult com a acompanyant, respectuós i amorós i la importància del vincle.

Hellinguer- Pedagogia sistèmica:

  • La importància i valor de la família
  • El posicionament de la nostra figura i el nostre rol d’acompanyants de les famílies.

Loris Malaguzzi- Escoles de Reggio:

  • Concepte d’infant capaç i protagonista del propi aprenentatge
  • Ambient com a tercer educador
  • Sensibilitat estètica i documentació pedagògica
  • La relació amb la comunitat educativa

Maria Montessori:

  • Aprenentatge a partir del joc
  • La importància de la vida quotidiana

Rudolf Steiner- Pedagogia Waldorf:

  • Importància del ritme
  • Benvinguda a les estacions i taula d’estació
  • Rituals inici de curs, de tancament, d’aniversari

Penny Ritscher:

  • Els espais exteriors com a espais educatius
  • Respectar els diferents ritmes de l’infant

METODOLOGIA

El procés d’aprenentatge es farà través del joc i alhora  s’oferiran varietat d’experiències i materials tenint en compte la diversitat i la individualitat de cadascú.

Els aprenentatges seran significatius i funcionals per a l’infant i  es respectarà el seu ritme i les diferents etapes evolutives.

PAPER DE L’ADULT:

Entenem que l’acompanyament a l’infant ha de ser des d’una mirada respectuosa,  on l’infant se senti estimat i pugui desenvolupar-se a tots els nivells: emocional, social…

Un adult present, que dona temps, que observa  i permet ser a l’infant el protagonista del seu propi aprenentatge dins un ambient de calma i  tranquil·litat.  

“ Acompanyar és caminar al seu costat, ni un pas endavant ni un pas enrere, ni empènyer ni estirar” – Missi

COEDUCACIÓ:

La coeducació té com a clau principal la igualtat entre homes i dones, per tant, és fonamental atendre la diversitat i acompanyar als infants perquè tinguin una mirada oberta. 

Les joguines i el material educatiu que oferim són sense càrrega de gènere, no estereotipats. Tanmateix procurem utilitzar un llenguatge inclusiu en tots els àmbits educatius del dia  a dia, a l’hora de comunicar-nos amb les nenes, els nens  i amb les seves famílies.