L’escola bressol municipal Sol Solet comparteix una mirada vers la infància basada en les aportacions de diferents pedagogs, psicòlegs, mestres i altres professionals que són referents en la nostra pràctica diària i fonamenten els nostres pilars pedagògics.
Ens inspirem en:
Pikler- Loczy:
- La importància del moviment lliure i les cures de qualitat.
- La seva visió d’autonomia
- El paper de l’adult com a acompanyant, respectuós i amorós i la importància del vincle.

Hellinguer- Pedagogia sistèmica:
- La importància i valor de la família
- El posicionament de la nostra figura i el nostre rol d’acompanyants de les famílies.

Loris Malaguzzi- Escoles de Reggio:
- Concepte d’infant capaç i protagonista del propi aprenentatge
- Ambient com a tercer educador
- Sensibilitat estètica i documentació pedagògica
- La relació amb la comunitat educativa

Maria Montessori:
- Aprenentatge a partir del joc
- La importància de la vida quotidiana

Rudolf Steiner- Pedagogia Waldorf:
- Importància del ritme
- Benvinguda a les estacions i taula d’estació
- Rituals inici de curs, de tancament, d’aniversari



Penny Ritscher:
- Els espais exteriors com a espais educatius
- Respectar els diferents ritmes de l’infant

METODOLOGIA
El procés d’aprenentatge es farà través del joc i alhora s’oferiran varietat d’experiències i materials tenint en compte la diversitat i la individualitat de cadascú.
Els aprenentatges seran significatius i funcionals per a l’infant i es respectarà el seu ritme i les diferents etapes evolutives.


PAPER DE L’ADULT:
Entenem que l’acompanyament a l’infant ha de ser des d’una mirada respectuosa, on l’infant se senti estimat i pugui desenvolupar-se a tots els nivells: emocional, social…
Un adult present, que dona temps, que observa i permet ser a l’infant el protagonista del seu propi aprenentatge dins un ambient de calma i tranquil·litat.

“ Acompanyar és caminar al seu costat, ni un pas endavant ni un pas enrere, ni empènyer ni estirar” – Missi
COEDUCACIÓ:
La coeducació té com a clau principal la igualtat entre homes i dones, per tant, és fonamental atendre la diversitat i acompanyar als infants perquè tinguin una mirada oberta.
Les joguines i el material educatiu que oferim són sense càrrega de gènere, no estereotipats. Tanmateix procurem utilitzar un llenguatge inclusiu en tots els àmbits educatius del dia a dia, a l’hora de comunicar-nos amb les nenes, els nens i amb les seves famílies.